dinsdag 2 maart 2010

Panorama Class voor flash.

Omdat ik zelf erg veel bezig ben met Flash leek dit mij wel een leuk ding om te delen.

Een tijdje terug kreeg van mijn baas op stage de vraag of ik een panorama kon maken met Flash. Dat was geen probleem, ik had zulke dingen wel eerder gemaakt. Nu was het in dit geval zo dat hij constant dingen anders wou, en het ook vaker wou gebruiken met net iets andere variaties.

Daarom heb ik een herbruikbare, gemakkelijke class gemaakt die je kan toepassen op een afbeelding om er een Panorama van te maken.

Je kunt de class hier downloaden.

Hoe gebruik ik deze class?
Heel simpel. Je maakt op de stage 2 dingen: Een panorama foto/object dat gescroll moet gaan worden. En een masker om aan te geven wat de gebruiker mag zien (dit is gewoon een vlak). Maak van beide objecten een MovieClip en geef ze een instance name.

Vervolgens maak je in je Actionscript het Panorama object aan:
var panorama:Panorama = new Panorama(target, masker, x of y scroll, duur van de scroll, blur aan/uit, blurhoeveelheid)

praktijkvoorbeeld:

var panorama:Panorama = new Panorama(target, mask, "x", 2, false, 0);

Succes ermee!
Eventuele vragen kun je in de reacties stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten